Asiakaspalvelu - Customer service - Kundservice (09) 6823 1822 - Tilaa uutiskirje

Turvallisemman navigoinnin puolesta

Etsi sivustolta

Takuuasiat ja virheelliset tuotteet

Vaikka toimimme alan parhaiden ja laadukkaimpien merkkien ja tuotteiden parissa, on mahdollista että parhaimmissakin tuotteissa ilmenee vikoja. Useimmiten myymillämme tuotteilla on valmistajan niille myöntämä takuu, joka voi olla kestoltaan 1-3 vuotta valmistajasta ja tuotteesta riippuen. Takuu on vapaaehtoinen valmistajan antama etu asiakkaalle, eikä se poista mitenkään kuluttajasuojan antamaa tuoteturvaa. Mikäli valmistaja ei ole myöntänyt tuotteelle erillistä takuuta, John Nurminen Marine Oy myöntää kaikille myymilleen tuotteille 6 kk takuun valmistusvirheitä vastaan (poikkeuksena tuotteet jotka myydään varaosiksi ilman takuuta).

Mikäli sinulla on ostoksestasi kuitti tai laskukopio, on tuotteen takuun varmentaminen helppoa ja nopeaa. Mikäli ostamassasi tuotteessa on virhe, ei kuittiakaan välttämättä tarvita. Usein ostaessasi meiltä elektroniikkaa, kuittiin on merkitty nimesi jolloin kuittikopio löytyy myös meiltä.

Jokainen takuupalautus tai virheellinen tuote käsitellään tapauskohtaisesti. Siksi on hyvä ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ennen palautusta. Soita numeroon (09) 6823 180 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen marine (at) johnnurminen . com ja kerro mistä on kyse.

Takuuasioissa toimimme useimmiten tuotteen valmistajan määrittelemän takuuhuollon kanssa yhteistyössä, emmekä itse varsinaisesti korjaa tuotteita. Muutamien tuotteiden osalta olemme itse myös takuuhuoltopiste. Mikäli takuuhuolto on järjestetty muualla, toimitamme tuotteen edelleen huoltoon, valmistajan määrittelemään paikkaan. Tällöin emme itse pysty kontrolloimaan huoltoajan pituutta, ja on syytä varautua 2-4 viikon toimitusaikaan sesongin ajankohdasta riippuen. Takuukorjauksissa ja virheellisissä tuotteissa pyritään ensisijaisesti korjaamaan viallinen tuote. Jos korjaaminen ei ole mahdollista, on asiakkaalla oikeus saada tilalle uusi vastaava tuote tai perua kauppa. Toimitamme huoltoon vain itsemyymiämme tuotteita, ole siis yhteydessä aina tuotteen myyjään.

  • Garmin-tuotteiden takuuhuoltoasiat voi hoitaa halutessaan itse Garminin verkkopalvelun kautta. Palvelussa kirjataan tuotteen vika ja sitä kautta voidaan tulostaa palautuslomake jolla tuotteen voi lähettää takuuhuoltoon.
  • Raymarinen tuotteiden takuuhuoltoasiat voi hoitaa halutessaan itse Raymarinen verkkopalvelun kautta. Palvelussa kirjataan tuotteen vika ja sitä kautta voidaan tulostaa palautuslomake jolla tuotteen voi lähettää takuuhuoltoon. Pääkaupunkiseudun asiakkaaat voivat olla suoraan yhteydessä myös Raymarine huoltoon, joka on Helsingissä OK-Mechanics.

Mikäli saat asiakaspalvelustamme luvan toimittaa tuotteen meille asiakaspalautuksena (takuuasiat tai virheellinen tuote), voit lähettää tuotteen meille ostokuitin ja vikaselosteen kera osoitteeseen;

John Nurminen Marine Oy
Asiakaspalautus
Huolto ja takuuasiat
Veneentekijäntie 8
00210 Helsinki

Näin lähetyksesi toimitetaan ilman postikuluja. Emme lunasta postiennakkolähetyksiä tai matkahuollon ennakkolähetyksiä. Matkahuoltoa voi käyttää vain jos siitä on erikseen sovittu asiakaspalvelumme kanssa. Mikäli toimitat tuotteen huoltoon käyttäen asiakaspalautusta, eikä tuote täytä takuuhuollon edellytyksiä, veloitamme postikulun 8,50 €.

Pakkaa tuote hyvin ja liitä mukaan ne osat joita epäilet viallisiksi. Asiakaspalvelustamme selviää mitkä osat on syytä lähettää mukaan. Postin asiakaspalautuksen toimitus kestää noin 2-4 vuorokautta, jonka jälkeen arvioimme vian laadun ja toimitamme tuotteen edelleen valmistajan määrittelemään takuuhuoltoon mikäli tarpeellista.

Mikäli vika ei ole takuunalainen hyväksytämme korjauskustannuksen asiakkaalla ennen töiden aloittamista. Maksullisissa korjauksissa veloitamme lisäksi postikulut 8,50 € / suunta.

Kaikissa epäselvissä tapauksissa voit olla yhteydessä asiakaspalveuumme, me autamme.